dimarts, 1 de març del 2011

111

Aquell amic que, regularment, m’envia enllaços interessants, m’acaba de fer arribar una informació que m’ha deixat bocabadada. Resulta que si sumem els dos darrers nombres de l’any del nostre naixement més l’edat que tindrem aquest any 2011, el resultat sempre serà 111 per a tothom. Funciona amb totes les persones properes que he comprovat. 

Però és que el resultat d’aquesta suma, any rere any, sempre és el mateix per a totes aquestes persones. Posaré un exemple per explicar-me millor. Algú que ha nascut l’any 1985 i algú altre nascut l’any 1925, aquest any tindran 26 i 86 anys, respectivament. La suma és 111. L’any 2010 la suma, també per a tots dos, donava 110 i l’any que ve donarà 112. I així successivament. Algun matemàtic em pot explicar el motiu d’aquestes coïncidències?

Hi deu haver més de 111 barrets en aquesta parada de Campo de’Fiori que vaig fotografiar el mes de desembre de l’any 2010.

3 comentaris:

  1. A veure si algun matemàtic resol la incògnita...

    ResponElimina
  2. Curioso descubrimiento verdaderamente, que agradezco, así como esta singular fotografía.
    Saludos

    ResponElimina
  3. Ja tinc una solució, Teresa. Te l'explicaré.

    Les parades de Campo de'Fiori són una preciositat, José Julio.

    ResponElimina