dijous, 15 de desembre del 2011

La perla

Vam veure les cues davant de Christie’s, a New York, la setmana passada. Tothom volia visitar l’exposició de les joies de l’actriu Elizabeth Taylor que s’han subhastat aquests dies. Sembla que s’han pagat nou milions d’euros per una de les seves perles. Li havia regalat Richard Burton, el seu dues vegades marit. 

Juli Cèsar, el primer emperador romà, també tenia la fal·lera de les perles. L’historiador Suetoni explica que Cèsar va anar a conquerir Britània només per aconseguir perles i que les sospesava amb la seva pròpia mà i es quedava les de més grans dimensions. A Servília, una de les seves amants i la mare de Marc Brutus, el seu assassí, Cèsar li va regalar una perla que li va costar sis milions de sestercis. Si tenim present que, en aquell temps, un litre d’oli costava uns 3 sestercis i un legionari cobrava 41 sestercis al mes, Servília valia més que la Taylor!

Hi vaig fotografiar aquest aparador de Nadal d’una joieria de la cinquena avinguda.

5 comentaris:

  1. Les perles, a més de belles, porten una gran càrrega simbòlica del nostre trànsit per la vida. Una perla costa molt de fer, i una vida amb sentit també...

    ResponElimina
  2. A New York és més fàcil trobar una sumptuosa joieria que no pas una llibreria. Quan he volgut un llibre sempre m'ha tocat caminar molt cosa que no passa en altres ciutats, però que hi farem. És molt interessant el que ens explique que Suetoni va escriure. Vaig llegir -potser és la que subhastaven a Christie's-que Burton li va regalar una perlassa anomenada "La Pelegrina" que havia pertangut a Maria Stuard.
    Un petó, Mariàngela.

    ResponElimina
  3. Mariàngela,
    Avui doblo l'entrada i és que he anat a la perruqueria i he constatat que sí, la perla subhastada que pertangué a Liz Taylor és...la Pelegrina. Amb aquest nom no s'estarà gaire temps quieta. No creus?

    ResponElimina
  4. Quina raó que tens, Teresa! I quina bellesa la de les perles, la de les vides!

    Ja ho pots ben dir, Glòria, molt viatgera aquesta perla! Mereixeria una biografia. La meva llibreria preferida a New York és al carrer 112, entre Broadway i Amsterdam. En aquella zona n'hi ha moltes, per la proximitat de la Columbia University. M'encantava el nom que tenia abans "Labyrinth Books", ara li han posat "Book Culture". M'hi he passat unes quantes hores, especialment al primer pis. El problema és que després la maleta pesa massa... Una abraçada ben forta.

    ResponElimina
  5. gràcies, Mariàngela. Aquella zona zona està obligada a tenir llibreries i tindré en compte la que em dius.Però la resta de Manhattan, jaho saps, et pot fer caminar i caminar gaudint del gran comerç i passant de llibres. Bé, trobes, de tant en tant, una Barness and Noble o la Double Day però per ser el que New York és i jo crec que és, m'agradaria trobarles més escampades
    Gràcies!

    ResponElimina