diumenge, 10 de juliol del 2011

Errata

Agafo un llibre de la biblioteca que tinc darrere meu. No trio un llibre qualsevol. És el llibre que volia fullejar després d’haver llegit un post d’un bloc que segueix algú que jo segueixo, Errata de George Steiner. Fa temps que el tinc, el devia llegir, quan el vaig comprar. Però no el treia del seu lloc feia mesos i potser anys. Entre les pàgines del llibre hi trobo aquests papers: un calendari acadèmic del curs 1997-98 de la Universitat de Girona, un díptic petit del restaurant Ai platani de Bolsena, el full de diari amb la ressenya del llibre que va fer Carlos García Gual a Babelia el 21 de novembre de 1998, una targeta de la llibreria de vell Le palais du livre de Niça, unes notes amb els telèfons de l’Hospital del Mar de Barcelona. Me’n vaig a mirar la llista de dates i llocs de viatges fets. Efectivament, el mes de gener de 1998 vam anar a un congrés a Bolsena i el mes de setembre vam viatjar a la Costa Blava. Petits records de paper fixats dins d’un llibre.
Vaig fer la fotografia que il·lustra aquest post, mentre errava per Manhattan, fa un parell de mesos.

6 comentaris:

  1. Alguns llibres són contenidors preciosos no només d'agudes reflexions com les de Steiner, sinó també dels petits tresors que conformen la nostra vida...

    ResponElimina
  2. Hi ha llibres de la biblioteca que sembla que estan embarassats, tants petits tresors contenen...

    ResponElimina
  3. George Steiner, además de las intuiciones que tiene siempre sobre literatura, de vez en cuando regala sorpresas...

    ResponElimina
  4. Jo també trobo, sovint, records inesperant a dins el llibres que fa temps que no toco. Reprendre el llibre i trobar-hi empremtes és una doble sensació de curiositat per fets viscuts que teníem arxivats.
    Un petó, mariàngela!

    ResponElimina
  5. Com petites guspires que encenen els records, Glòria. Petons!

    ResponElimina