dijous, 23 d’agost del 2012

Llegir poemes a la riba

I vet aquí que giro el full i se m’apareix aquesta senyoreta abillada del segle XIX, llegint un llibre asseguda dalt d’un roquissar enlairat, amb una llenca d’aigua triangular que s’entreveu enmig de les roques, que jo vull que sigui de llac suís, encara que el títol del quadre sigui Girl by the Seacoast o Reading on the Rocks, Grand Manan, nom d’una illa del Canadà. Perquè cada mes d’agost, i aquest mes d’agost també, vull complaure’m amb el record dels poemes llegits a la riba del llac de Sils-Maria, quand l’après-midi finissait, i tocava el cel amb les puntes dels dits.

El quadre que ha originat el post d’avui és de John George Brown (1831-1913), va ser pintat pels volts de 1877, i es conserva al Museum of Fine Arts de Boston, d’on he pres la il·lustració.

2 comentaris:

  1. Mariàngela, el Viatge a Suïssa és un plaer de lectura i una sensació de frescor i elevació física i poètica que m'ha encantat. Magnífic. I si Proust hi és, què més puc demanar. Patisc per la senyoreta de la roca, la veritat. Segur que el que té al darrere és un llac suís, jo diria que el de Wallenstadt? Li ho preguntaré al Franz, que va peregrinar per les contrades.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ui, moltes gràcies per les teves parules, ben generoses! Celebro moltíssim que t'hagi agradat l'article. El vaig tornar a llegir, després de trobar el teu comentari. I, així, vaig reviure viatges i escriptura. No pateixis per la senyoreta de la roca, Lapsus calami, sota una aparença fràgil sap bé on ha de posar els peus. Si vols que sigui el llac de Wallendstadt, endavant, a veure què t'explica en Franz del seu estiu suís!

      Elimina