dilluns, 4 de juny del 2012

Va d’hotels

L’experiència de viure en un hotel deu ser interessant. I presenta alguns avantatges: t’ho fan tot. No ho negaré pas: m’agraden els hotels. I no només per l’avantatge abans mencionat. He passat molts dies en uns quants hotels. En alguns he repetit l’experiència més d’una vegada, ja sigui per la seva situació, ja sigui per les seves habitacions, ja sigui pels esmorzars. En d’altres només hi he anat a prendre un cafè, a berenar, a descansar d’una caminada, o al lavabo. He de confessar que m’entusiasmen els lavabos dels hotels. Especialment dels grans hotels. I us asseguro que n’he visitat moltíssims. No sé com s’esdevé que sempre hi ha un bon hotel vora meu, quan arriben determinades necessitats fisiològiques. Potser és a l’inrevés, no us ho sabria pas dir. Tot amb tot, si repasso mentalment els hotels dels quals en conservo més bon record, resulta que són aquells que he gaudit acompanyada. Decididament, m’agraden els hotels, quan no hi vaig sola. 

M’he adonat que tinc un bon piló de fotografies d’hotels i d’habitacions d’hotels. He triat aquest interior d’hotel -d’estada memorable-, fotografiat el mes d’agost de 1997, per il·lustrar el post hoteler d’avui.

9 comentaris:

  1. Aquest que ens mostres avui té molt bona pinta. A mi no m'agraden especialment. Si he de viatjar resulten imprescindibles, clar, però sóc molt de ma casa.

    ResponElimina
  2. No revelis de quin hotel es tracta i sobre tot, no expliquis res de res d'aixó "d'estada memorable" no... deixam amb la curiositat clavada com un ham a la gola d'un peix.

    Per un moment, d'hotel a hotel, m'has recordat a la Dorothy Parker.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Alguns hotels també m'agraden a mi sobretot per això de no haver de fer res més que esperar que et serveixin i reposar de les caminades. Els hotels, alguns, són molt literaris i, si fos possible, una hi romandria temps i temps per anar llegint i ajuntant paraules.
      Estaria bé que, si parles tan bé, de l'hotel retratat, ens diguéssis quin és. L'estada memorable, si hi anem, ja ens la procurarem. És prou bonic com per creure que el sol fet d'estar-hi és memorable però també és cert que quan visites un hotel amb la companyia adequada és el rien ne va plus...
      Un petó, Mariàngela!

      Elimina
    2. Encara que la Glòria em demana el nom de l'hotel d'estada memorable de la fotografia, callaré, perquè aquesta imatge de "la curiositat clavada com un ham a la gola d'un peix" no es perdi en la immensitat hotelera, Ignasi! Escriure en un hotel, sí, però m'estimo més viure-hi i viure'l, amb companyia. En tot cas unes quantes notes que fixin els records...

      Elimina
  3. Alguns hotels tenen quelcom de literari, no et sembla? Aleshores l'experiència sembla doble. s'hi viu bé i vénen unes ganes d'escriure...

    ResponElimina
  4. San Lorenzo del Escorial?

    ResponElimina